Home Zpravodajství Politika Firmě Kapsch ...

Firmě Kapsch bude podle krajského místopředsedy okamurovců zase o něco líp

Stát chce od roku 2019 zdražit dálnice a zavést elektronické známky místo papírových. To se vůbec nelíbí místopředsedovi Okamurova hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) v Plzeňském kraji Zdeňku Maštalířovi. Už teď podle něho stojí ročně provoz mýtného v režii firmy Kapsch dvě miliardy korun a nové opatření vyjde ještě dráž.

“Pan ministr Ťok z hnutí ANO asi usoudil, že je to málo, a že by firmě Kapsch za používání českých dálnic měli platit i řidiči osobních automobilů. Takže poplatek za dálnici se zdraží a bude se vybírat elektronicky, protože systém nálepek je nejspíše zbytečně levný,” píše Maštalíř na regionálním Facebooku SPD.

Jízda po českých dálnicích by měla být od roku 2019 dražší než dosud. Stát vážně zvažuje zdražení dálničních známek pro osobní auta, řeší i vyšší sazby mýtného pro nákladní auta a autobusy. “Řešíme s ministerstvem dopravy úpravu zákona, která by umožnila zavést elektronické dálniční známky. Při této příležitosti v rámci připomínek budeme navrhovat posunutí horní hranice ceny dálničních kuponů,” řekl ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Zbyněk Hořelica.

Dosud zákon státu umožňuje vybírat za dálniční známky maximálně 1 500 korun za každé auto. Poslední zdražení na maximální částku nastalo v roce 2012, od té doby se s cenou nehýbalo. Příjmy státu z dálničních známek neustále rostou, jen loni zaplatili řidiči za kupony 4,6 miliardy korun.

Maštalířovi se nelíbí zdražování dálničních poplatků, ale ani jejich nový způsob placení. “Elektronický systém má několik výhod. Za prvé stát bude přesně vědět, kde se zrovna s autem poflakujete a big brother bude zase o krok blíže k totální kontrole nad svými občany,” ironizuje plány ministerstva dopravy krajský šéf okamurovců. “A za druhé – je to první krok k tomu, aby se poplatek na dálnici vybíral od kilometru. To bude mít tu výhodu, že Kapsch vydělá ještě víc a obyvatelé ze vzdálených regiónů zchudnou taky ještě víc, protože je cesta do Prahy vyjde na týdenní plat. A následně se budou všichni náramně divit, jak je to možné, že ve vzdálenějších regionech nechce nikdo bydlet a jsou tam mizerné podmínky pro podnikání,” dodává Maštalíř.

Na Facebooku si Zdeněk Maštalíř ještě povzdechl, že když cenu benzínu tvoří ze 60 procent daň, a že když teď díky EET vybírá stát na daních o tolik peněz více, tak že už by to snad státu mohlo stačit. “Ale nestačí!” – ulevil si krajský politik.