Kázat vodu, pít víno: Strana bojovníka proti vizuálnímu smogu zaplavila Plzeň megaplachtami

Zveřejněno v Politika
Od - čtvrtek, 1. říjen 2020 15:27

Bojovník proti vizuálnímu smogu a krajský tajemník hnutí STAN Václav Cinádr už léta zbrojí proti vizuálnímu smogu v Plzni. Zatímco obří a nevkusné reklamy jiných ostře kritizuje, předvolební megaplachty na budovách a poutače opřené o strom od vlastní politické strany mu ale očividně nevadí.

Lucerna na Doubravce dříve patřila mezi místní centra kultury. Dnes připomíná spíše centrum volební agitace v podání volebního slepence STAN s Josefem Bernardem a podporou Zelených, PRO Plzeň a Idealistů. Budovu už týdny zakrývá obří plachta s obličeji exhejtmana Josefa Bernarda a kandidáta do Senátu Jindřicha Sitty. Aby toho nebylo málo, hned pod plachtou je obdobný plakát a nedaleko další nevzhledný stojan.

Nic z toho by před volbami nebylo až tak nečekaného, pokud by Václav Cinádr, člen krajského vedení STAN a zároveň tajemník strany, který má na podobu kampaně v krajských volbách značný vliv, proti formám takové reklamy v Plzni léta nezbrojil. Je totiž jednou z tváří platformy Vizuální smog v Plzni, která takové plachty a cedule ostře kritizuje.

Nyní se ale ukazuje, že Cinádr sice káže vodu, ale sám pije víno. U hnutí STAN se totiž zdaleka nejedná o jediné místo, které strana svou politickou agitací zohavila.

Cedule opřené o stromy

Ještě více bijí do očí plachty ve Zborovské ulici v Doudlevcích a doslova výsměchem životnímu prostředí a reklamní kultuře jsou předvolební cedule u kruhového objezdu poblíž Galerie Slovany, které strana dokonce opřela o nově vysazené stromy. Je pozoruhodné, že takto bizarní kampaň vede koalice s bojovníkem proti vizuálnímu smogu a Zelenými, pro které by obhajoba a ochrana životního prostředí měla být mantrou.

Ještě nedávno přitom obdobné prohřešky Cinádr kritizoval například v článku pro Seznam.cz „Veřejný prostor kazí nevkusné poutače. Plzeň místy vypadá jako uřvaný reklamní katalog.“ „Nevkusná a přehnaná reklama se velkou měrou podílí na degradaci veřejného prostoru. Svým zásahem nekompromisně mění podobu města v reklamní katalog,“ říká v textu Cinádr.

S redakcí České televize se zase nedávno procházel po Americké ulici v centru města, kde kritizuje vzhled laviček, tabulí nebo označování provozoven. Ve srovnání s kampaní, kterou hnutí STAN s Josefem Bernardem a dalšími menšími stranami zaplevelilo Plzeň, jsou ale podobné vizuální prohřešky skutečně marginální.

Možná by tak před poučováním jiných nebylo od věci zamést si před svým vlastním prahem.  To mimo jiné platí i pro stranu Zelených, kterým zřejmě nevadí ani to, že koalice objíždí region starou karosou, která má k emisní normě EURO 5 daleko jako parník na Vltavě.