Poslední únorový den se v okolí křižovatek Částkova-Lobezská a Masarykova-Rokycanská objevilo dopravní značení, že na dvou frekventovaných mostech přes řeku Úslavu je zakázán vjezd vozidel s celkovou hmotností nad 19 t (s výjimkou autobusů). Tento krok po dlouhých letech konečně zamezí tranzitu těžké nákladní dopravy přes památkovou zónu v Lobzích, kudy si zejména řidiči souprav zkracovali cestu mezi výpadovkami na Prahu a České Budějovice. Při intenzitě provozu trpěl nejen most, ale i historické objekty v těsné blízkosti komunikace, o bezpečnosti chodců nemluvě. Škoda, že v souvislosti s dlouhodobými výkopovými pracemi podél Revoluční ulice a snížení maximální dovolené rychlosti na 30 km/h se řidiči dosud nenaučili toto dodržovat a nebezpečně vjíždějí do nepřehledné zatáčky po komunikaci, která je v havarijním stavu. Možná by pomohl občasný dohled či měření policie.
Snad se obyvatelé této lokality v dohledné době dočkají i několik desítek let slibovaného dobudování chybějící infrastruktury. Málokdo asi tuší, že zde dosud není splašková kanalizace, plyn a obyvatelé některých nemovitostí jsou nuceni využívat jako zdroj vody asi poslední plzeňskou pumpičku na ulici v sousedství umělecké školy. Část povrchů není dosud zpevněna, takže v období sucha je zde výrazně zvýšená prašnost. První vlaštovkou je současné přemístění vzdušného elektrického vedení do země, ale to je na počátku třetího tisíciletí na krajské město trochu málo.
Kromě toho, že v Lobzích žije řada starousedlíků a působí několik firem, vládne zde i čilý turistický ruch. Zdejší muzeum ročně navštíví stovky zájemců nejen z tuzemska a jeho okolí zrovna městu dobrou reklamu nedělá.