Opravuje se dálniční obchvat Plzně

Zveřejněno v Doprava
Od - úterý, 21. květen 2024 14:27

Média

Na řidiče, kteří jezdí po dálničním obchvatu Plzně, čekají komplikace. Ředitelství silnic a dálnic začalo s jeho opravou. Konkrétně se jedná o desetikilometrový úsek od tunelu Valík směrem na Rozvadov. Doprava je tam svedena do jednoho protisměrného pruhu. Práce mají trvat 80 dnů.

Dálnice D5, tunel Valík u Plzně. Právě tady začala plánovaná oprava dálničního obchvatu krajského města. Jan Rýdl, mluvčí ŘSD ČR: „V tuto chvíli jsme na řekněme nejcitlivějším momentu celé této operace, celé této zakázky. A sice výměna povrchu v tunelu Valík. V tomto místě projede podle posledního sčítání dopravy denně kolem 30 000 vozidel. A to, jak můžete vidět přímo za námi, tak s vysokým podílem té nákladní dopravy. Až 25 procent je těžká nákladní doprava,“ řekl mluvčí ŘSD ČR Jan Rýdl.

Na stavbě bude pracovat během výstavby zhruba 70 kolegů v dělnické profesi, stavbu bude řídit osm techniků. Je tady 18 stavebních objektů, takže jak bylo zmíněno, kromě výměny samotného povrchu bude probíhat demontáž, zpětná montáž vystrojení o nové bezpečnostní prvky, zádržných systémů, ochránění všech veškerých portálů,“ vypočítal zástupce zhotovitele Martin Liška.

Důkladnou opravou projde i dálniční most u Dobřan. „Na stavebním objektu číslo 205, což je most u Dobřan, bude probíhat výměna dilatačních závěrů s novými ložisky mostními. Dojde k rektifikaci, nivelacy tohoto mostu. A to vše se musí stačit za zmíněných 80 dnů,“ pokračoval Martin Liška

Bez dopravního omezení se tak rozsáhlá stavba neobejde. „Veškerý provoz jsme převedli do jedné tunelové trouby z režimu 2+2 do 1+1 a v tomto režimu bude projíždět, dokud nevyměníme kompletně povrch v tunelu na druhé straně v té druhé tunelové troubě,“ vysvětlil Jan Rýdl a pokračoval: „Za 80 dnů vlastně připravíme řidičům tady podél Plzně prakticky novou dálnici.“

Oprava dálničního obchvatu Plzně vyjde na 278 milionů korun bez DPH.

U dálničního tunelu Valík začala oprava dálničního obchvatu Plzně. foto TV ZAK