Pro realizace vodorovného dopravního značení musejí být vhodné klimatické podmínky, tedy hlavně sucho a teplo. Přitom nejde pouze o venkovní teplotu, ale důležitá je také teplota povrchu komunikace, aby hmoty důkladně přilnuly k povrchu a vytvrdly. "Provádíme ho většinou za provozu. Pokud by proces vytvrzení neproběhl tak, jak technologie požaduje, docházelo by k jeho znehodnocení. Pokud bychom to dělali v zimě nebo za vlhka, došlo by k rychlé degradaci aplikované hmoty a celkově by se tím snížila jeho životnost. Při dodržení uvedených podmínek by měla životnost vodorovného dopravního značení na stezkách přesáhnout dva roky. Vzhledem k rozsahu a stavu vodorovného dopravního značení v Plzni bychom touto připravovanou systémovou obnovou chtěli nejdříve docílit proznačení hlavních stezek a komunikací. Poté budeme moci obnovit další značení, a to hlavně v úsecích křižovatek nebo na přilehlých komunikacích blízko škol a ostatních veřejných prostor s větším pohybem osob. Změna však nebude vidět hned ve všech částech města, bude postupná,“ řekl vedoucí Úseku technických činností Správy veřejného statku města Plzně Viktor Valenta.
S obnovou vodorovného dopravního značení se začne na stezkách v centru města, následovat bude území MO Plzeň 1, MO Plzeň 3 a MO Plzeň 2. Obnovovat se budou hlavně piktogramy kola a chodce spolu se směrovými šipkami a výstražnými trojúhelníky. Spolu s tím přijdou na řadu i „zebry“ na přechodech pro chodce. „Již loni jsme obnovili několik přechodů u škol, letos v tom chceme pokračovat,“ dodal Viktor Valenta.
Provoz se na stezkách a chodnících v posledních letech zvýšil. Stezek nám také přibylo, proto také jezdí více lidí na kolech, koloběžkách i jiných vozítkách mikromobility, která jsou navíc mnohdy tichá a rychlejší než běžné kolo. Je tedy důležité, aby všichni věděli, kde se mohou pohybovat. To jim často napovídá právě vodorovné dopravní značení. Nejen cyklistům, ale i chodcům,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
Na nástřik jednoho společného piktogramu na stezce pro chodce a cyklisty se společným provozem, tedy na symbol chodce, symbol kola a dvě šipky, se spotřebuje zhruba 0,75 kilogramu barvy.