Poznáte dobrou reklamu?

Zveřejněno v Pro ženy
Od - pátek, 3. prosinec 2021 08:00
Poznáte dobrou reklamu? Foto: se souhlasem, z kampaně W&P EURONOVA

„Reklama není věda o nějakých zatracených procentech. Reklama je umění. O tom není pochyb.“ Tak se o reklamě vyjádřil Američan George Lois, slavný umělecký režisér a designer, který mimo jiné navrhl 90 titulních obálek pro kultovní časopis Esquire.

ŠMUCLER TRAMVAJ 1Každý den se na nás reklama valí odevšad. Ráno vstaneme, rozsvítíme mobil, abysme si přečetli nejnovější zprávy, vyskočí na nás reklama. Sedneme i do tramvaje nebo auta a všude vidíme a slyšíme reklamu. Přes den pracujeme s internetem, odkud na nás neustále útočí reklama. Po práci si pustíme doma televizi a co vidíme? Reklamu. Reklamě se nedá utéct, byla tu, je a bude. Jde totiž o nejefektivnější prostředek, jak prodávat zboží a služby.    

Reklama ale není jen synonymem pro svobodu a podnikání, reklama je často uměleckým ztvárnění vize. A cílem každého, kdo navrhuje reklamní plochu je, aby se jeho vize uchytila v hlavách lidí, kteří se na ni podívají. Co ale činí například billboard nepřehlédnutelným? Přemýšleli jste někdy nad tím, proč si některé reklamy vybavíte i po letech a po jiných už ani nevzdechnete? Důvod je jejich vizuální ztvárnění, jistá míra vtipu nebo naopak emoce u nějakého společenského problému, která vás zasáhne u srdce. Jen reklamy, která vás zaujme, si všimneme a tu nejlepší si i zapamatujeme.

Tramboard Porsche PlzeňNejen internetovou reklamu, ale i billboard lze přesně zacílit na cílovou skupinu, která navíc žije v cílové lokalitě. Na oslovení potenciálního zákazníka má billboard něco málo kolem tří až pěti sekund, za tu dobu je nutné předat poselství – informaci, co má zákazník udělat. Má jít do vašeho obchodu? Něco konkrétního si koupit? Nebo má kliknout na vaši webovou stránku? Co mu nabízíte? To jsou hlavní otázky, na které si musíte odpovědět, než začnete vymýšlet slogan, který pak prostřednictvím billboardu vyšlete do světa.

Stejně důležitá jako obsah je i forma. Jaké barvy zvolíte na billboard, který má zaujmout? Černá a bílá to asi nebudou. Je dokázáno, že nejvíce emocí vzbuzují jasné a zářivé barvy. Věděli jste, že například žlutá barva je spojená s výprodeji? Stejně důležitá je i velikost písma a velikost loga firmy, která by měla být zvolená podle toho, v jaké vzdálenosti se budou potenciální zákazníci na billboard dívat. Pokud chcete aby Vaše kampaň byla úspěšná je dobré se obrátit na odborníky, www.wandp.cz.