Vizuální styl města Starý Plzenec a logotyp jsou klíčovými prvky jeho identity, které propojují bohatou historii s moderním charakterem města. Starý Plzenec je považován za kolébku Plzně a významné historické centrum, jehož dominantami jsou hrad Radyně, tyčící se nad krajinou, a rotunda sv. Petra a Pavla na Hůrce – jedna z nejstarších dochovaných kamenných staveb v Čechách.
„Logotyp města tyto dominanty reflektuje a svým tvarem odkazuje na tzv. kolébku historie, ale také na propojenost a souvislosti. Barevnost vychází z heraldického znaku města a je doplněna o další odstíny, které jsou nezbytné pro jednotný vizuální styl,“ vysvětluje autorka vizuálního stylu Věra Marešová.
Celkově vizuální styl města podtrhuje jeho kulturní dědictví a současně posiluje jeho prezentaci navenek. „Grafický design odráží noblesu architektury, historickou kontinuitu a propojenost s okolní přírodou. Tento vizuální jazyk zdůrazňuje harmonii mezi historií, kulturou a dynamickým rozvojem Starého Plzence,“ doplňuje autorka.
„Na potřebu jednotného vizuálního stylu našeho města, který by nahradila stávající roztříštěnou vizuální prezentaci, upozornila v rámci své činnosti Komise pro propagaci a komunikaci,“ vysvětluje starosta města Jan Eret. Komise zároveň navrhla podrobný postup vedoucí k cíli včetně podrobného zadání dvoukolové soutěže. V porovnání s ostatními městy se podařilo získat návrh kompletního grafického manuálu za velice příznivou cenu.
„Vítězný návrh splňuje požadovaná kritéria, kterými jsou především originalita, výstižnost, zapamatovatelnost, nezaměnitelnost, nadčasovost, jednotná myšlenka a vyzdvižení jedinečnosti místa,“ zmiňuje předsedkyně Komise pro propagaci a komunikaci Gabriela Levorová.
„Uvedení nového loga do života nepředpokládá další výrazné náklady, neboť již vyrobené tiskoviny měnit nebudeme a aplikace bude postupná,“ uzavírá starosta Eret.