"Stavba je dlouhá zhruba 7,5 kilometru. V současné chvíli máme utraceno zhruba 50 procent finančních nákladů. To znamená, že jsme někde přes půl miliardy čerpání finančních prostředků. Máme rozestavěných devět mostů. Stavba křižuje celkem dvě komunikace," popsal ředitel plzeňské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Miroslav Blabol.
Podle stavbyvedoucího společnosti Silnice group Mikoláše Horníka je stavba zhruba ve své polovině, ať už, co se týká rozpracovanosti mostních objektů, tak i zemních prací a práce na vozovkových vrstvách hlavní trasy. Výhodou je, že stavba nijak neomezuje dopravu v Klatovech. Staví se doslova a do písmene na zelené louce. "Ve směru od Plzně začíná stavba nově budovanou okružní křižovatkou za obcí Štěpánovice, prochází západní stranou kolem města Klatovy a zpět se vrací mezi Novou Vískou a částí Luby," informoval Blabol.
Pokud všechno půjde hladce, tak by se první řidiči mohli projet po obchvatu v listopadu roku 2024. Zcela hotovo by mělo být v květnu roku 2025. Po dokončení obchvatu se výrazně uleví Plzeňské ulici v Klatovech. Město by navíc chtělo ulici převzít od státu a upravit ji podle svých potřeb. "Ohledně Plzeňské ulice budeme jednat s městem Klatovy o budoucím převzetí této ulice," doplnil Blabol.