Co se týče online aktivace, tedy následného vyhledávání informací o inzerovaných produktech na internetu, se venkovní reklama podle průzkumů (ve srovnání s ostatními typy medií) dlouhodobě ukazuje jako cenově nejdostupnější. Velkou výhodou je také fakt, že jí jednoduše nelze uniknout, jelikož jakožto součást venkovního prostoru dokáže denně efektivně oslovovat lidi ve veřejném prostoru.
Z výzkumu také vyplývá, že venkovní reklama obtěžuje lidi - ze všech mediatypů - vůbec nejméně a vnímají ji jako příjemné zpestření. To potvrzuje také Lenka Horská z mediální skupiny Euronova group. „V outdoorové reklamě pracuji 25 let. Za tu dobu prošel tento typ reklamy různými vzestupy i pády. Ale stále zůstává nejoblíbenějším a nejefektivnějším mediatypem na našem reklamním trhu," hodnotí Horská.
„Tento mediatyp prošel mnoha inovacemi a také modernizací nosičů. Klienty je využíván zejména na image kampaně jejich značky či daného produktu. Menší formáty mohou sloužit i k detailnějším sdělením," vysvětluje dále Horská a dodává, že outdoorovými nosiči lze cílit na konkrétní skupinu lidí či na širokou veřejnost.
„Venkovní reklamu nelze přehlédnout. Výhoda je právě v tom, že ji nejde vypnout, přetočit. Stále ji naše podvědomí vnímá všude kolem sebe. Proto si myslím, že tento typ mediatypu je důležité do reklamních kampaní zahrnovat. Ať už z části doplňkové, nebo jako hlavní zdroj reklamy."
PR