„Některé práce včetně odklízení zařízení staveniště budou stavbaři kolem trati dokončovat ještě i poté, co se na trať vrátí vlaky. S omezením dopravy už se ale nepočítá s výjimkou následujícího jara, kdy s odstupem proběhne během několika dní finální podbití kolejí a celá oprava tím bude definitivně ukončena,“ upřesnil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Trať nazývaná Krušnohorský Semmering patří mezi nejvýše položené tratě v Česku. Na úseku z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku překonává vlak na 15 kilometrech výškový rozdíl 360 metrů pomocí tří tunelů a novohamerské smyčky. Před Perninkem se dostane až do nadmořské výšky 915 metrů, což je druhý nejvyšší bod dosažený na železnici v Česku.
Na trati jsou zároveň ještě další dva technické unikáty v podobě kamenných mostů. Jedním z nich je železniční viadukt v Perninku a ovčí most mezi zastávkami Nejdek - Tisová a Nejdek - Sejfy.