Po odbavení cestujících vyjede vůz MHD přímo ke stop-čáře a následně dostane volno pomocí tramvajového návěstidla, tzv. „kuliček“. V té chvíli auta v levém pruhu vyjíždějící z Dobrovského ulice mají signál Stůj. Za křižovatkou pokračuje již jen jeden pruh, vozidla proto nemohou vyjíždět současně. Pokud je světelná signalizace vypnutá a bliká jen žluté světlo, přednost mají vozidla v průběžném pruhu, tedy trolejbusy a autobusy. „Nová úprava představuje jistou formu preference městské dopravy, protože trolejbusy nesdílejí stejný pruh s ostatními vozidly a mohou využít preferenčního volna při vjezdu do křižovatky. Je to jedno z dalších opatření ke zrychlení nejfrekventovanější trolejbusové linky v Plzni – trolejbusu číslo 16," vysvětlil vedoucí Úseku dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský.
Zastávkové zálivy v místě značně trpěly. Odstraněna byla původní žulová dlažba, upraveny konstrukční vrstvy pod ní a zrealizován nový záliv z cementobetonového krytu. Byla také vyměněna obrusná vrstva komunikace a nový povrch získala i část chodníků. V blízkosti křížení s ulicí Čechova byl vysazen strom. „Využili jsme nutné opravy zastávkových zálivů k dalším úpravám. Díky tomu v části ulice vznikla nová parkovací stání. Ve směru ke Klatovské jsme vytvořili samostatný jízdní pruh pro vozidla MHD. Řidičům trolejbusů pak semafor umožní najet do křižovatky s Klatovskou ještě dřív, než se rozjedou auta ve vedlejším jízdním pruhu,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.