Marketing podle průzkumu řeší 77 % oslovených firem a živnostníků. „Firmy si uvědomují, že bez marketingu se dnes neobejdou, ale mnoho z nich se větším investicím brání. Zatímco menší podniky do marketingu vkládají jen minimální prostředky, větší firmy si již uvědomují jeho strategický význam a přizpůsobují tomu své rozpočty. Zároveň vidíme rostoucí potřebu vzdělávání. Pro podnikatele je důležité porozumět digitálním kanálům, efektivitě kampaní i moderním trendům, jako je využití umělé inteligence v marketingu,“ říká Lenka Mansfeldová, ředitelka KHK KK.
Marketing chtějí firmy v Karlovarském kraji použít především pro budování povědomí o značce, nárůst prodeje a příjmů, ale třeba i nábor zaměstnanců. Nejčastěji k tomu využívají vlastní web, Facebook, Instagram, LinkedIn, ale třeba i venkovní reklamu. Menší firmy si marketing nejčastěji řeší interně, zatímco větší firmy přecházejí na kombinaci interního a externího řešení. Externisté jsou nejvíce využíváni na správu sociálních sítí, reklamu a tvorbu vizuálního obsahu.
Průzkum také potvrzuje, že firmy mají zájem o vzdělávání v marketingu a chtějí mít proškolené i své zaměstnance. To v průzkumu uvedlo 80 % z nich. Společnosti se chtějí lépe orientovat na poli sociálních sítí, chtějí rozumět analytice a datům, umět připravit marketingovou strategii, ale zajímá je také umělá inteligence v marketingu.
Investice do marketingu se výrazně liší podle velikosti firmy:
OSVČ bez zaměstnanců nejčastěji investují nižší desítky tisíc korun ročně
Mikropodniky (1-10 zaměstnanců) investují nejčastěji vyšší desítky tisíc korun ročně
Malé firmy (10–49 zaměstnanců) obvykle vynakládají nižší stovky tisíc korun
Střední firmy (50–249 zaměstnanců) investují nejčastěji vyšší stovky tisíc ročně
Velké firmy (250+ zaměstnanců) investují řádově nižší miliony korun ročně.