Arriva Střední Čechy začala jezdit v kraji 14. června, kdy na základě krajského tendru vystřídala ČSAD autobusy Plzeň, které zajišťovaly veřejnou autobusovou dopravu v regionu po desítky let. První dva týdny s novým dopravcem byly testovací na vyladění problémů, jezdilo se za symbolických 12 Kč, od července začal ostrý provoz. Jenže lidé si stěžují na vynechané spoje, kritizují také to, že řidiči neznají dobře své trasy a cestujících na lince se ptají, kudy mají jet. "Z řad obyvatel jsme zaznamenali obrovskou kritiku na spoje provozované společností Arriva Střední Čechy. Nejčastějšími námitkami byla neinformovanost řidičů, neznalost místních podmínek, zpoždění spojů v řádech desítek minut, ba dokonce i úplný výpadek některých spojů," napsalo například vedení čtvrtého plzeňského obvodu Doubravka organizátorovi veřejné dopravy v kraji, společnosti POVED. Na stránkách integrované dopravy je dnes seznam 36 odřeknutých spojů, v úterý jich bylo 44.
Podle Čížka každý den jede v kraji až 3800 spojů. Z toho se vyskytly problémy u jednotek až desítek. "Osobně se omlouvám všem, kterým nejel spoj a na zastávku nepřijel autobus. Případně museli jet později či dokonce svým autem či taxíkem. Jako objednatel máme nyní přehled o každé jízdě autobusu a postupně budeme zpřísňovat náš postup a budeme dodavatele tlačit i finančně," uvedl.
Holub řekl, že v Plzni se Arriva potýká s problémy, protože tam má vysokou nemocnost řidičů. Musela proto na některé spoje nasadit řidiče z jiných částí kraje a ti ještě dokonale neznají trasy. Na dispečerské řízení v Plzni firma přizvala zkušenější dispečery ze středních Čech, kteří pomáhají systém stabilizovat. "Opravdu se snažíme, ale když byla škola, bylo to 3800 spojů denně, teď je to kolem 3500 spojů. Vše teď personálně řešíme, aby od víkendu nebo příštího týdne byly provozní problémy minimalizované a nedocházelo k nim," řekl Holub.
V celém kraji nasadila Arriva 315 nových autobusů, pro ně přijala kolem 400 řidičů. Například na Tachovsku už nové řidiče nepotřebuje, v působnosti plzeňského dispečinku by potřebovala přijmout ještě alespoň 15 řidičů, aby dokázala pokrýt výpadky způsobené nemocenskými a podobně, dodal Holub.
čtk