„I z vlastní zkušenosti učitelky vím, že platí: Jaká je ředitelka/ředitel, taková je škola. My tímto projektem chceme maximálně a komplexně podpořit nově nastupující ředitele a ředitelky a usnadnit jim jejich první kroky a první roky v náročné funkci. Absolvují odborné přednášky, workshopy z oblasti řízení školy, řízení pedagogického procesu i vedení lidí. Budou diskutovat, sdílet praxi. Každý z nich navíc v rozsahu 30 hodin využije odbornou a konzultační pomoc od svého mentora. Mentory se stali ředitelky a ředitelé s dlouhodobou praxí,“ přiblížila program Lucie Kantorová, náměstkyně primátora města Plzně pro oblast školství, která je současně předsedkyní řídícího výboru MAP.
„Očekávám určité nasměrování, ucelený úvod, takový základní balíček, s čím počítat, nač se v nové funkci připravit,“ uvedla Petra Abidi, jež je od loňského srpna ředitelkou 31. mateřské školy Plzeň a programu se účastní. Podle Jana Špotta, ředitele ZŠ Plzeň v Podmostní ulici, může program zlepšit orientaci, zprostředkovat nové poznatky, informace. Podle ředitelů role ve vedení škol není jednoduchá, kromě běžné agendy a standardního dění nyní musí reagovat například na chystané změny školních vzdělávacích programů, na výzvy spojené s nutností zvyšovat bezpečnost na školách, na rostoucí administrativní zátěž a podobně.
Vzdělávací program nazvaný Podpora začínajícího ředitele, začínající ředitelky školy potrvá do srpna. Kromě úvodního a závěrečného kulatého stolu jsou na programu témata jako Kultura osobního projevu, Kvalita předškolního vzdělávání, Řízení pedagogického procesu, Finanční řízení školy, Aktuální změny školské legislativy. Akce se koná ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem České republiky.