Hlavním přehlídkovým prostorem akce stane hala 13 v holešovické tržnici v Praze 7. Holešovická hala 13 bude vedle samostatných autorských přehlídek Michaela Kováčika, Pavola Dendise, LAFORMELY a Vandy Jandy v rámci MBPFW hostit také studenty dvou školních ateliérů oděvního designu. Tradičně se návštěvníci mohou těšit na přehlídky studentů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně: Ateliér design oděvu a Technické univerzity v Liberci.
Ve společném bloku budou své kolekce prezentovat také čtyři finalisté soutěže pro mladé návrhářské talenty VAN GRAAF Junior Talent 2022, které vybrala odborná porota na základě zaslaných portfolií.
Prezentace profesorky Liběny Rochové a studentů Ateliéru designu oděvu a obuvi UMPRUM se uskuteční v rámci přehlídkových dní v hotelu Andaz Prague na Senovážném náměstí v Praze 1.
Vzhledem ke světovým událostem, které se dějí v současné době, a zároveň se udály v posledních dvou letech, se někteří partneři rozhodli zredukovat spolupráci, a proto bohužel nebudou organizátoři schopni během této edice realizovat druhou stage původně určenou pro prezentaci českých a slovenských návrhářů. „Tato současná nelehká situace nás velmi mrzí, nicméně návrháře, kteří se původně měli účastnit MBPFW na druhé stage, jsme se rozhodli i přesto podpořit a dát jim zcela zdarma prostor pro jejich prezentaci, a to na naší online platformě, YouTube kanále MBPFW, exkluzivně na platformě TikTok našeho nového mediálního partnera, a rovněž jim poskytnout PR podporu na našich webových stránkách a sociálních sítích projektu. Současně se velmi těšíme na hlavní stage, kde vůbec poprvé dostanou prezentovaní návrháři prostor pojmout vlastní show komplexně, a to po stránce scénografie, choreografie i celkové dramaturgie. Po dvou pandemických letech, které módní byznys výrazně ovlivnily, jsme moc rádi, že znovu přivítáme naše zahraniční hosty z řad nákupčích, fotografů, street style fotografů a celebrit,“ říká Lukáš Loskot, CEO Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku.
„V médiích vídáme záběry ukrajinských hudebníků, kteří si v krytech nebo před tanky neváhají vzít slavnostní róbu a zahrát pro pár lidí. Válečný konflikt, který nyní na území Ukrajiny probíhá, je velkou zkouškou naší humanity. Je moc důležité pomáhat těm, kteří k nám utíkají před ruskou agresí, ale zároveň je důležité nezapomínat na vlastní život, potřeby a věci, které nás naplňují, abychom měli sílu pomáhat dlouhodobě. Pro někoho tím chvilkovým odpočinkem a únikem z reality může být právě oděvní design a móda,“ říká radní města Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková.
„V roce 2022 zahajuje značka Mercedes-Benz druhou dekádu partnerství s týdnem módy v České republice. Samozřejmě velmi vnímáme trendy a změny v oblastech eventů a digitalizace v posledních letech a jsme velmi rádi, že podpora našich českých návrhářů přesahuje z fyzických přehlídek i do digitálního světa. Digitalizace ve velké míře zasahuje i do automobilového světa, koneckonců o tom se budou moci přesvědčit i návštěvníci na místě, kde opět nebudou chybět naše nejnovější modely,“ uvádí Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, CEO Mercedes-Benz Česká republika.
Vstupenky na celý MBPFW včetně večerních přehlídkových eventů jsou k dispozici na www.goout.net.
Část výtěžku z prodaných vstupenek půjde na podporu projektu Pomoc na Ukrajině, který je organizován mezinárodním dětským fondem UNICEF.