"Šlo o jednu z největších dopravních staveb minulých let. Tramvajová trať byla v tomto úseku velmi zastaralá," uvedl. Podle náměstka primátora Pavla Bosáka (Piráti) musely tramvaje v místech, kde byly staré panely a nevyhovující kolejnice, projíždět desetikilometrovou rychlostí. "Při obnově kolejiště byly použity moderní technologie, a to hlavně vybudování betonové vany s protivibrační a také protihlukovou vrstvou, která byla použita i na boky kolejnic. Téměř kilometrový úsek se celkově rekonstruoval včetně navazující místní komunikace, nástupišť a zastávek, veřejného osvětlení, světelné signalizace, inženýrských sítí a parkových úprav," řekl.
Náměstek primátora Aleš Tolar (STAN) dodal, že musely být například sneseny troleje, odmontováno veřejné osvětlení ze sloupů, rozebrány a odstraněny staré panely, v nichž bylo kolejiště usazeno, a bylo nutné vyfrézovat vozovku. "Až poté mohly být vyměněny sítě a například kanalizace byla v některých místech položena až v hloubce 7,5 metru," uvedl.
Po Koterovské ulici jezdí tramvajová linka číslo 2 ze Skvrňan směrem na Světovar. Teď stavbaři dokončili opravu úseku kolem bazénu od náměstí Generála Píky ke Sladkovského ulici, což od 3. března výrazně ovlivnilo dopravu v Plzni. Předloni město opravilo první část od konečné Světovar k okružní křižovatce u obchodního centra Galerie Slovany a loni na podzim 130 metrů od Galerie Slovany po náměstí Generála Píky včetně okružní křižovatky s Částkovou ulicí.
Plzeň už počátkem měsíce dokončila půlroční opravu tramvajové trati ve Zbrojnické ulici, posledního nezrekonstruovaného úseku v centru. Za 80 milionů Kč opravila 210 metrů dlouhý pás kolejí od ulice Bedřicha Smetany přes náměstí Republiky, Zbrojnickou ulici, Šafaříkovy sady k lokalitě U Zvonu. Téměř polovinu nákladů tvořila rekonstrukce sítí. Nové jsou také povrchy silnic, chodníků a osvětlení.
Město musí podle Tolara investovat do všech čtyř tramvajových tratí. Podle koordinátora staveb Václava Lacyka se kompletní rekonstrukce tramvajových tratí, tedy svršku i spodní stavby, provádějí podle stavu zhruba po 20 letech. Trať v Koterovské ulici je z roku 1962. Poslední větší opravou prošla v roce 1997, kdy asfaltový povrch nahradily panely.
čtk