Právě přibližující se dálnice D6 je největší obavou vedení kraje. „Obchvat Karlových Varů je klíčovou stavbou pro celý region. Bez něj se město stane dopravní bariérou a výrazně vzroste zátěž nejen v centru, ale i v přilehlých částech. Proto považujeme za zásadní, aby byl projekt zařazen mezi priority státu a aby byla zajištěna jeho realizace souběžně s dostavbou dálnice D6,“uvedl náměstek hejtmanky Karlovarského kraje Martin Hurajčík.
Hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová vnímá jako nepochopitelné, že se otázce obchvatu zatím nikdo nevěnuje. Tunelová varianta navíc byla centrální komisí vrácena k dopracování. „Chceme, aby Ministerstvo dopravy v této věci rozhodlo co nejdříve a garantovalo financování i realizaci stavby. Zastupitelstvo Karlovarského kraje proto přijalo usnesení, kterým jsme vyjádřili jasnou podporu obchvatu a účasti na dalších jednáních s ministerstvem a Ředitelstvím silnic a dálnic,“ doplnila.
Studii pro tunelovou variantu si nechalo zpracovat Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) – její hodnocení ale nesplnilo požadované kvalifikační minimum. Výsledky totiž ukázaly, že přínosy stavby se v horizontu 30 let nevyrovnávají jejím pořizovacím a provozním nákladům.
Další kroky budou diskutovány na společném jednání ministerstva, ŘSD a Karlovarského kraje, které proběhne 18. září. Hlavním tématem schůze bude právě obchvat Karlových Varů.