Během středeční akce zkontrolovali policisté celkem 439 vozidel a zjistili 136 dopravních přestupků, z toho se jich v 133 případech dopustili řidiči motorových vozidel a za zbývající tři pak byly uloženy pokuty chodcům.
"Mezi nejčastěji zjištěné přestupky patřilo nedodržení nejvyšší povolené rychlosti jízdy, kterou nerespektovalo celkem 27 řidičů, těm byly uloženy pokuty v celkové výši 41 700 korun. Více případů překročení rychlosti pak řešili policisté mimo obec, a to celkem 14 přestupků, 13 případů se pak stalo v obci. Poté se jednalo právě o držení hovorového zařízení (25x) a nesprávný způsob jízdy (11x). Na pomyslném prvním místě byl však nevyhovuji i technický stav motorových vozidel (35x)," vypočítala policejní mluvčí Pavla Burešová.
Hned dopoledne po příjezdu kolegů z dopravního inspektorátu na stanoviště v Jateční ulici v Plzni byl řešen cyklista, který telefonoval za jízdy. "Výše pokuty, kterou mu kolegové za toto porušení zákonné povinnosti uložili, byla 2 500 korun, což je ta nejnižší možná částka, kterou lze v příkazním řízení za tento přestupek uložit. Jeho horní hranice je 3 500 korun. Ve správním řízení je pak pokuta ale vyšší, a to v rozpětí od 4 000 do 10 000 korun," vysvětlila Burešová. Během této speciální dopravní akce pak řešili dopravní policisté držení hovorového zařízení při jízdě celkem u 25 řidičů motorových vozidel a uložili za ně v příkazním řízení pokuty ve výši 63 500 korun.
Podle Burešové jen v uplynulých 9 měsíců tohoto roku řešili kolegové ze služby dopravní policie na území Plzeňského kraje 1 147 přestupků týkajících se držení telefonů za jízdy, za které uložili pokuty ve výši téměř 3 miliony korun. "Pokud vztáhneme problematiku nevěnování se řízení k dopravním nehodám, tak pak z celkového počtu 2 600 zaevidovaných dopravních nehod v období od ledna do července, byla tato příčina u 508 z nich," podotkla s tím, že při držení telefonu během jízdy nejde pouze o telefonování, ale také o to, že řidiči ztrácí tolik potřebnou pozornost pro řízení tím, že se pohybují na nejrůznějších webových portálech, chatových aplikacích či si prohlížejí nejrůznější audiovizuální obsah nebo hrají hry. To s sebou samozřejmě přináší nižší míru koncentrace, která je tolik potřebná pro řízení, což je pak v mnoha případech spjato i s následky v silničním provozu.