Značnou změnou pro cestující bude úprava vnitřních prostor, které budou bezbariérově přístupné. "To se týká i přístupů na nástupiště, z podchodu na ně povedou výtahy. Celá stanice získá také přehledný orientační systém,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
V rámci rekonstrukce odbavovací haly vybudují stavbaři nová veřejná WC. V sousedství budovy pak vznikne zděný přístřešek pro jízdní kola.
Podle ministra dopravy Martina Kupky klatovské nádraží plní významnou roli v regionální dopravě, prochází jím mimo jiné i turisticky atraktivní trať do Železné Rudy. "Obnovu zdejší památkově chráněné budovy ocení nejen cestující z vlaků, ale i z autobusového terminálu, který vznikne v přednádražním prostoru díky investici Plzeňského kraje,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Jak dodává, ve zrekonstruované budově najdou potřebné zázemí i řidiči autobusů z připravovaného terminálu.
Současná nádražní budova v Klatovech slouží cestujícím od roku 1959, jejím autorem je známý železniční architekt Josef Danda.