Podle Zarzyckého kraj rozhodně neudělal správné rozhodnutí, když pod zástěrkou systémovosti zrušil vybrané příměstské spoje, zajišťované Plzeňskými městskými dopravními podniky (PMDP), přičemž tento postup neaplikoval na celém území stejně. "Dopravní podniky přitom obsluhovaly Chrástecko sedmdesát let naprosto bezproblémově, a to hlavně proto, že k zajištění dopravy na území města přistupují stejně kvalitně a zodpovědně, jako za jeho hranicemi. Doprava, která fungovala v nadstandardní kvalitě, se tak touto změnou bohužel posunula o několik úrovní níže," prohlásil. Nespolehlivost nového dopravce pak nutí některé cestující využívat individuální automobilovou dopravu, což má podle Zarzyckého nepříznivý vliv i na provoz v samotné Plzni.
Další zásadní problém vidí Zarzycký v řízení krajské dopravy, které v současné době nefunguje tak jak by mělo. "Přitom krajský dispečink již byl dopravními podniky připraven, ale ještě před spuštěním ostrého provozu kraj smlouvu PMDP vypověděl. Přišel tak o možnost využít odbornost zaměstnanců PMDP, kteří mají mnohaleté zkušenosti s řízením městské veřejné dopravy. PMDP měly připravenou i integraci obou systémů, tedy městské dopravy a linkové dopravy. Ale vzhledem k tomu, že dispečink nezajišťují, jedná se v současné době o dva oddělené systémy, což má vliv na kvalitu poskytovaných služeb v celém Plzeňském kraji," uvedl.
Předseda představenstva PMDP potvrdil, že jsou dopravní podniky i nadále stoprocentně připraveny zajistit provoz minimálně na linkách, které dříve obsluhovaly a stejně tak poskytovat službu řízení provozu. "Mohou tak kraji pomoci k dosažení takové kvality veřejné linkové dopravy, kterou si Plzeňský kraj zaslouží. Podávám krajské radě pomocnou ruku s řešením celé situace. Zda moji nabídku využijí, je pouze na radních současné krajské koalice," dodal Zarzycký.