„Mimořádná situace, ve které obyvatelé našeho města i celé České republiky žijí již déle než rok, je velmi náročná i psychicky a ohrožuje nejen po zdravotní, ale i po existenční stránce řadu občanů. Učitelé, kulturní a sportovní aktéři, provozovatelé restaurací, turistických cílů, nebo obchodů již rok nemohou plnohodnotně provozovat svou činnost, plzeňské ulice jsou prázdné a opuštěné, lidé se nemohou setkávat, dětem chybí kontakty s vrstevníky. Jsme přesvědčeni o tom, že východiskem z tohoto stavu je očkování, proto jej podporujeme, a proto zesílíme v tomto ohledu komunikaci s veřejností,“ uvedl primátor Martin Baxa.
Město si nechalo zpracovat rychlý průzkum, který příliš pozitivně nevyznívá. Spíše pro očkování je 48 procent, určitě pro je "jen" 20 procent. "Není to těch 60 - 70 procent, které by bylo pro proočkování populace potřeba," uvedla vedoucí Odboru prezentace a marketingu Magistrátu města Plzně Jana Komišová.
Podle vedoucí kanceláře primátora Běly Bakulové, jež má vedení kampaně na starost, Plzeň dbá na pravidelnou a přehlednou komunikaci s veřejností, snaží se usnadnit občanům orientaci v často vládou nepřehledně komunikovaných změnách a opatřeních. „Dosud jsme také zrealizovali řadu propagačních akcí na podporu dobrovolnické činnosti, na podporu zdravotníků i k motivaci dodržovat opatření. Prostřednictvím webu, sociálních sítí, živých vysílání, reklamních nosičů, letáků či médií přinášíme aktuální informace týkající se života v Plzni. Nyní přicházíme s novým motivem komunikace, jenž stojí na pozitivních emocích, jednoduchosti a hravosti,“ přiblížila Běla Bakulová.
Hlavním motivem je #konecnespolecne a symbolika návratu k normálnímu životu nastíněná v kampani slogany začínajícími právě slovem konečně. Design vizuálů je variabilní, postavený na ilustracích, využívá barvy města a navazuje na předchozí komunikaci města Plzeň. „Vizuál vždy doplňuje hlavní sdělení hravým motivem – například pro claim neboli slogan ‚Konečně trávit čas s vnoučaty‘ byl zvolen motiv bábovky, který v každém evokuje atmosféru rodinného setkání. Logo města doplňuje přívlastek ‚zodpovědná‘, tedy zodpovědná Plzeň,“ vysvětlila Komišová. Mezi další claimy například patří: „Konečně se přestat bát o své blízké“, „Konečně se nebát dotknout“, „Konečně na Prodanku do divadla“.
Město v rámci projektu na podporu očkování aktivuje i své partnery, významné plzeňské značky. Ke komunikačním aktivitám města na podporu očkování se připojují v první fázi Plzeňský Prazdroj, FC Viktoria Plzeň a Zoologická a botanická zahrada města Plzně, pro které město připravilo speciální vizuály. Postupně budou zapojovány i další plzeňské subjekty a s přicházející možností očkování dalších věkových skupin bude spektrum vizuálů doplňováno o další motivy, které budou cílit na další skupiny obyvatel.
S „proočkovacími“ vizuály se veřejnost setká jak ve veřejném prostoru, na citylight vitrínách, plakátovacích plochách či zastávkách MHD, tak na sociálních sítích města a jeho partnerů. Inzeráty a spoty se objeví též v místních médiích, propagační aktivity budou pokračovat i v měsíci květnu. Svůj souhlas s očkováním jako cestou k návratu k normálnímu životu, budou moci Plzeňané vyjádřit přidáním rámečku s #konecnespolecne ke svým profilovým fotografiím na sociálních sítích.
Komunikaci město zesílí během měsíce dubna. Kromě toho Plzeň i nadále podporuje činnost organizace TOTEM, jež poskytuje zatím zejména seniorům ve věku 70 a více let pomoc s registrací na očkování i doprovod na očkovací místa. Celkem TOTEM od spuštění linky 374 780 960 dne 15. ledna již přijal 3390 hovorů, zaregistroval 3699 požadavků na vyřešení, pomoc s žádostmi o registraci u 1189 z nich a pomohl s očkováním 584 klientům.