Součástí rozsáhlých stavebních úprav komunikace pod mostem bylo i zbudování nového chodníku, odvodnění a rekonstrukce veřejného osvětlení. "Obrovsky se celý podchod provzdušnil, je tam hodně místa, nestane se, že by třeba chodce ohodilo projíždějící vozidlo," uvedl vedoucí Odboru investic města Plzně Pavel Grisník. Podle něj stavební úpravy začaly v polovině června a trvaly přibližně šest měsíců.
„My jako obvod jsme samozřejmě rádi, že město Plzeň tento podchod zrealizovalo, neboť se tím významně zvýšila bezpečnost pohybu chodců mezi oběma částmi našeho obvodu, předělenými železniční tratí. Původní trasa byla nebezpečná hlavně pro děti, které tímto úsekem denně procházely do 14. základní školy a chodily po nepřehledné a úzké vozovce se silničním provozem,“ řekl místostarosta Městského obvodu Plzeň 4 Zdeněk Mádr.
Rekonstrukce obsáhla úpravu živičné vozovky a chodníků s betonovou dlažbou Potoční ulice, chodníků v ulici U sv. Jiří a U Pražské dráhy včetně schodišť, opěrných zdí, úpravu břehu potoka lomovým kamenem, odvodněním a částečně také novým veřejným osvětlením. "Doplnili jsme plochy zeleně s ohledem na budoucí pokračující stavbu čtvrtého městského obvodu – parkoviště v ulici U Pražské dráhy," dodal technický náměstek primátora Pavel Šindelář.