"Připravoval se už asi 12 let. Také z důvodů, že současný most měl malou průchodnost pro povodňovou vodu. Navíc tam většinou stála auta, protože je tam přednost z jedné strany," uvedl místostarosta Spáleného Poříčí Pavel Čížek. Velmi těžce tudy projíždějí kamiony, protože most je úzký a do zatáčky. Od 70. let tudy chodili pěší po provizorní lávce. "Na novém mostě vzniknou chodníky a dva jízdní pruhy. A hlavně tam nebude prostřední nosník, takže pod ním lépe projde velká voda. Při velkých povodních v roce 2002 došlo ve městě k poškození mostu a břehu, protože Bradava má rozsáhlé povodí, asi 100 kilometrů čtverečních z velké části Brd, a je docela nebezpečná, když přijde přívalový déšť," řekl. V roce 2002 byla ve Spáleném Poříčí zatopena řada domů, evakuovali se lidé a u mostu se utrhl břeh. Nový most tak zbezpeční průtok vody.
"Stávající most bude i s lávkou pro pěší zdemolován. Na jeho místě pak bude vybudován most nový a následně dojde i k úpravě nábřežních zdí," uvedl Adam Koloušek z Ředitelství silnic a dálnic. Důvodem pro stavbu nového mostu je již nevyhovující prostorové uspořádání stávajícího mostu. "To v současné době způsobuje značné dopravní komplikace, kdy jeho šířka neumožňuje například míjení dvou autobusů nebo nákladních aut. Výstavbou nového mostu budou tyto komplikace odstraněny," upřesnil Koloušek.
V průběhu celé realizace stavby bude průjezdnost silnicí I/19 zajištěna. Provoz bude veden jedním směrem kyvadlově po provizorním mostě. Po dobu stavby pak bude uzavřena křižovatka I/19 a III/17715 (ul. Republikánská). Objízdná trasa ze silnice III/17715 na silnici I/19 bude vedena přes silnici III/17711. Pro místní dopravu bude objízdná trasa vedena přes místní komunikaci (ulice Pod Obecníkem), navazující polní cestu a silnici II/117.