„Probíralo se zde deset nejrizikovějších míst, mezi nimi i tato okružní křižovatka, na které bylo za pět let 15 nehod se čtyřmi zraněními, z toho na poslední dva roky těch nehod bylo šest,“ upřesnil Václav Kůrka s tím, že nejčastější příčinou nehod bylo nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.
V současné době je zmiňovaná křižovatka, včetně kruhového objezdu, po rekonstrukci, kde je i nové, pro řidiče viditelnější, dopravní značení. Zástupce Ředitelství silnic a dálnic na konferenci přislíbil, že se tomuto místu budou věnovat a udělají vše, aby zde rizikovost dopravních nehod byla minimalizovaná. Na konferenci vystoupil i zástupce dopravců s tím, že kruhový objezd zde nikdy neměl vzniknout, že zde měla zůstat křižovatka ve tvaru T, aby vozidla mohla plynule pokračovat na obchvat Aše. „Toto tvrzení však z pohledu mého, policie i zástupců ŘSD nedává smysl,“ doplnil V. Kůrka.
Zmiňovaná křižovatka se bude nadále monitorovat a vyhodnocovat, zda i příští rok, kdy se konference opět uskuteční, bude patřit mezi top 10 rizikových míst.
Zástupce města Aše využil konference k připomenutí žádosti Aše ve věci zkapacitnění silnice I/64 s tím, že i tato skutečnost bude mít dopad na výše zmiňovanou rizikovost.