"Co se týká obecného vrácení výrobků, občas si pletou spotřebitelé rozdíl mezi kamennou prodejnou a e-shopem. V e-shopu je možnost vrácení jakéhokoliv zboží do čtrnácti dnů, je tam možnost vrátit to zboží bez udání důvodu. Třeba stačí i jen to, že se mi nelíbí barva," prohlásil ředitel České obchodní inspekce pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč.
Podobně mluví i prodejce sportovní a doplňkové spotřeby Pavel Trampota. "Pokud jsou to zákazníci, kteří u nás nakupují zboží na e-shopu, tak tam dodržujeme lhůtu čtrnácti dnů vrácení bez udání důvodu. To zboží samozřejmě musí být standardně nepoškozené, kompletní, pak zákazníkovi vracíme plnou částku včetně přepravy," podotkl.
V kamenných prodejnách je situace jiná, tam důvod udat musíte, prodejci si ale pravidla pro vrácení zboží mohou upravit. Dělají to často proto, aby nabídli zákazníkovi něco navíc na rozdíl od konkurence nebo třeba, aby vyšli vstříc stálým zákazníkům. "Zákazníci, kteří nakoupí zboží na kamenné prodejně a jsou našimi stálými, tak mohou přijít i po uplynutí zákonné doby čtrnácti dnů a zboží u nás vyreklamovat, vrátit nebo vyměnit," upřesnil Trampota.
Když vám prodejce před nákupem slíbí nějakou možnost vrácení zboží, která není v zákoně stanovená, slib je podle Řezáče závazný. Každé zboží, které byste chtěli vracet, ale musí být nepoškozené a měli byste od něj mít účtenku.