Retro vlak tažený technickým unikátem, lokomotivou Bardotka, sveze všechny zájemce mezi Plzní a Plasy. Výbornou zprávou pro cyklisty je i fakt, že v soupravě složené z klasických vozů bude zařazen i ten, do kterého se vejde bez problému spousta kol. Železniční fanoušci mohou zavzpomínat na posilové víkendové rychlíky, které v obdobné variantě řazení jezdily naposledy v roce 2006. Na tehdejším R 1492/1493, který v pátek a v neděli spojoval Plzeň, Blatno u Jesenice, Žatec, Chomutov, Most a Ústí nad Labem, se střídala právě Bardotka s Brejlovcem s vozy klasické stavby.
Návazný spoj historickým autobusem Karosa ŠL 11 zapůjčeným z Dopravního podniku Karlovy Vary bude pro změnu doménou pěších výletníků a příznivců autobusové nostalgie. Kola v tomto technickém unikátu však místo nenajdou. Autobus navazuje v Plasích na oba retro vlaky od Plzně a své cestující vezme na výlet celou barokní trasou přes Kralovice, Mariánský Týnec, Žihli, Rabštejn nad Střelou a Manětín zpět do Plas. Tuto trasu projede dvakrát v každém směru, celkem tedy čtyřikrát. Výstup a nástup je možný na všech zastávkách uvedených v jízdním řádu.
Ve vlaku platí jízdné IDPK (i pro kola) včetně předplatného, jízdenek Turista Plzeňskem či zaměstnaneckého jízdného. V autobusu je přeprava zdarma.
„Pro Plzeňský kraj je prioritou oživování této oblasti a přilákání co možná nejvíce návštěvníků k takovým nádherným památkám, ke kterým patří například Mariánská Týnice. Dokonce už pět let bojujeme za prodloužení trati z Kralovic k tomuto architektonickému baroknímu skvostu. Pak by mohly jezdit přímé turistické vlaky Praha – Rakovník – Kralovice – Týnice,“ připomněl náměstek hejtmana pro dopravu Ing. Pavel Čížek.
Cílem vašeho výletu může být například muzeum stavitelství v opraveném hospodářském areálu kláštera v Plasích (nebo klášter samotný) či již zmiňované muzeum a galerie severního Plzeňska Mariánská Týnice. Zde však pozor. Kvůli opravě mostu v obci je nutná pěší procházka zpět od zastávky autobusu směrem ke Kralovicím kolem malé vodní nádrže a následně podél Kralovického potoka k areálu Týnice (celkové délka asi 700 metrů).
Pro cyklisty je doporučena jedna ze tří cyklotras „Baroko I, II a III“, které jsou výchozí právě z Plas, kam cyklisty doveze retrovlak. Délka každé z tras je kolem 40 kilometrů, ale mají různou obtížnost. Vedou po číselně značených cyklotrasách Klubu českých turistů doplněných o logo Západočeského baroka.
„Cyklovýlet spojený s retrovlakem je pro mě, dopravního i cyklo nadšence, program jako stvořený pro prázdninový čtvrtek,“ dodal ředitel organizátora Integrované dopravy Plzeňského kraje Ing. Jiří Kozák.
Karosa ŠL 11 byl první československý autobus moderní koncepce. Oproti předchozímu typu 706 RTO, který typově vycházel z nákladních vozidel 706, byly Karosy řady Š od počátku stavěny jako autobusy. Typ ŠL 11 byl svého času vidět na všech spojích po celém Československu. Tehdejší národní podniky ČSAD začaly Karosy řady Š vyřazovat po příchodu masivních dodávek Karos řady 700. Karosa ŠL 11 Dopravního podniku Karlovy Vary slouží jako historické vozidlo od roku 2001, dopravce ji pravidelně nasazuje na nostalgické linky a účastní se řady historických jízd.
Historický vlak bude tažen lokomotivou řady 751 známou také jako Bardotka (přezdívka vychází z podobnosti zkošeného čela se špičatým poprsím tehdejší filmové hvězdy Brigitte Bardot). Výroba lokomotiv běžela v letech 1964-1971, přičemž od počátku provozu nahrozvaly poslední parní vlaky v tehdejším Československu. Z pravidelného provozu začaly být lokomotivy stahovány v 90. letech