Senátor musí řešit velké problémy regionu

Zveřejněno v Aktuálně
Od - čtvrtek, 22. září 2022 06:58
Senátor musí řešit velké problémy regionu Foto: se souhlasem Josefa Váni

Letiště Líně, bezpečnost v Plzni, obchvaty a silnice na jižním Plzeňsku a konkrétní pomoc lidem v ekonomické krizi. To jsou klíčová regionální témata, která chce řešit kandidát do Senátu Josef Váňa.

„Senátor by měl řešit jak celostátní témata, tak velká témata svého regionu,“ říká kandidát do Senátu Josef Váňa. V těch celostátních tématech se chce soustředit na děti a seniory, protože podle jeho slov „nejvíce potřebují naši pomoc ti, kteří nejsou často vůbec slyšet“. Váňa chce prosazovat vyšší zvyšování důchodů, než je zákonem stanovená mez a zvýšení rodičovské ze současných 300 tisíc na minimálně 400 tisíc korun. Jaká jsou ale podle něho tak hlavní regionální témata a jak je chce řešit?

Pomoc v boji s ekonomickou krizí

„Těch témat je hned několik. Tím hlavním je bezesporu pomoc lidem v regionu v boji s ekonomickou krizí. Vláda tuto pomoc podle mého názoru nezvládá, ale jsou tady obce a kraj, které mohou tuto pomalost a neschopnost vlády nahradit. Senátor by měl aktivně bojovat za to, aby města a kraj lidem v regionu pomohly, protože města i kraj na to peníze budou mít. Zvýšený výběr daní se totiž projeví i v jejich rozpočtech a je fér se s lidmi o tyto finance podělit. V Plzni se mi líbí nápad Romana Zarzyckého dát mládeži do 18 let a seniorům MHD zdarma. To je zcela konkrétní pomoc lidem. Kraj by pak mohl adresně v řádu stovek milionů korun pomoci těm nejohroženějším nízkopříjmovým skupinám lidí – seniorům, domácnostem s velmi nízkými příjmy, samoživitelkám apod. Zaplatit dětem kroužky, obědy, školní potřeby, seniorům přidat na energie. Cest je spousta a senátor musí být aktivní a přesně o tyhle problémy se nyní zajímat,“ vysvětluje svou představu Josef Váňa.

Bezpečnost a doprava

Dalším velkým tématem je podle Váni bezpečnost v Plzni, kde je nutné kombinovat zvýšenou aktivitu jak městské, tak státní policie s prevencí. Evergreenem zůstává v Plzni Slovanech i na Jižním Plzeňsku dopravní infrastruktura. „Kdo letos v létě projížděl Slovany, ví, o čem mluvím. Na celém jižním Plzeňsku je pak celá řada obchvatů a komunikací, které je nutné řešit. Konkrétně jde o realizaci obchvatů a silnic v lokalitách Plzeň Slovany, Losiná, Nezvěstice, Chválenice, Stod, Přeštice, Šlovice, Životice, Horažďovice, Kasejovice a Zavlekov. Senátor musí dávat těmto projektům trvalou podporu. Chodit často na ŘSD a ministerstvo dopravy, zajímat se o to, na čem to vázne, zrychlovat přípravu staveb osobní angažovaností. Věřte mi, že to jde,“ upřesňuje svou představu Váňa.

Letiště Líně

Dalším momentem, kde musí senátor podle Váni aktivně za zájmy regionu bojovat je letiště Líně, respektive záměr vlády ho zbourat a postavit místo něho průmyslovou zónu. „Letiště Plzeň Líně musí zůstat zachované. Neumím si představit, že by v současné situaci, kdy máme válečný konflikt doslova za dveřmi, armáda prostor vyklidila. Vláda schválila záměr, aby letiště ustoupilo podnikatelské zóně a možné továrně na baterie gigafactory Volkswagen. Do 31. srpna 2022 měla armáda prohlásit letiště za nepotřebné. Ta samá armáda, která ho před pár lety označila za strategické. Jediné, co má v prostoru zůstat, je letecká záchranka AČR. Zaplať pán bůh. To by už byl úplný konec. Takže tady máme letiště, které je jediným letištěm s pořádnou zpevněnou plochou v Plzeňském kraji, je v pořádku, ročně tam přistanou a vzlétnou tisíce menších letounů, sídlí tam několik leteckých škol a v případě potřeby je plně k dispozici pro potřeby NATO. My teď máme utratit 9 miliard korun, za to, že to všechno zbouráme a připravíme pro fabriku? Jsem zásadně proti,“ uzavírá Josef Váňa.         

PR