„Také letos jsme pořídili další dvě nová sněžná děla osazená na věžích v nejfrekventovanějších místech sjezdovky číslo 2. Dokáží vyrobit za stejnou dobu více sněhu, než čtyři standardní sněžná děla. Celkem máme v areálu již 36 sněžných děl. Jsme schopni vysněžit v mrazivém počasí sjezdovku do pěti dnů,“ uvedl ředitel Ski&Bike Špičák Vladimír Kasík. Sjezdovky upraví celkem tři rolby, zatímco jedna se specializuje na úpravy snowparku, další dvě v noci upravují ostatní sjezdovky v areálu. Dostanou se i na ty nejstrmější úseky, díky lanu, na které se mohou zavěsit. Každou noc najedou dvě rolby na svazích Špičáku dohromady kolem 70 kilometrů.

Na vrcholu Špičáku začnou s příchodem letošní zimní sezóny fungovat nově vybudované unikátní ekologické toalety. Likvidaci exkrementů tam mají na starosti žížaly. „Používají to v Alpách, je to francouzský systém. Jsme první horské středisko v ČR, kde byly zavedeny,“ říká hrdě šéf střediska Vladimír Kasík.

Oproti minulé zimní sezóně zdražilo středisko o tři procenta skipasy. Lyžaři ale mohou využít technickou novinku, která jim jejich skipas zlevní o pět procent, pokud si jej koupí online přes nový e-shop nebo na webu spicak.cz. „Chceme lyžaře přesvědčit o celkové výhodnosti nákupu přes e-shop, protože ušetří nejen čas, který by třeba trávili ve frontách, ale i peníze. Třeba denní skipas v hlavní sezoně při nákupu přes náš web přijde na 646 korun, na kase pak bude stát 680,“ říká Kasík.
Nakupovat online půjdou téměř všechny skipasy a budou též platit v rámci společného Železnorudského skipasu v dalších dvou blízkých středicích na Belvederu a Nad Nádražím. Celkově tento krok mimo meziroční zlevnění cen jízdenek zjednoduší a zrychlí proceduru nákupu.

Kdo již vlastní čipovou kartu špičáckého areálu nebo si ji pořídí před sezónou za 50 korun, nahraje si na ni po přihlášení a zaplacení v e-shopu vybraný skipas. Pro ty, co kartu nemají, přijedou do areálu a nechtějí kvůli tomu třeba stát frontu u kas, mají na Špičáku jednoduchou pomoc.
„Zakoupili jsme pick-up box, který bude umístěný v centrální části poblíž lanovky. Je propojený s e-shopem, takže kdo si, klidně až po příjezdu k nám na parkoviště, koupí mobilem přes náš web zlevněný skipas, obdrží následně QR kód. Načte jej v pick -up boxu a ten mu během pár vteřin vyhodí čipovou kartu s již nahraným skipasem, který si koupil,“ upřesňuje Jan Kasík ze Ski&Bike Špičák. Každopádně Ski&Bike Špičák si nadále drží pozici nejlevnějšího českého TOP lyžařského areálu.
Nastávající zimní sezona přináší pak zásadní změnu především v nabídce zdejších gastroslužeb. „Po více než deseti letech jsme změnili provozovatele našich gastro zařízení v horských chatách Hanička, Blaženka, na terase s kioskem umístěným mezi nimi, a i ve stánku na vrcholu Špičáku u lanovky. Slibujeme si od toho jednoznačné zlepšení služeb i nabízeného sortimentu, neb si myslím, že tam jsme měli rezervy,“ říká Vladimír Kasík. Na terase mezi chatami Hanička a Blaženka pak vyroste vyhřívaný stan pro 60 lidí.
„Na Špičák chceme přinést dobrý gastroprodukt, poctivě uvařená jídla bez použití polotovarů a správně připravené nápoje, které na hory patří. To vše podložené milou, pozitivní, profesionální a usměvavou obsluhou. Nehodláme zavádět cenové excesy známé z jiných horských koutů ČR. Ceny ale budou na druhé straně odpovídat kvalitě sortimentu. Cena nejdražšího jídla s přílohou nepřesáhne 200 korun. Nabízet budeme řekněme takovou česko - alpskou kuchyni. Chybět nebude například poctivý řízek s lehkým bramborovým salátem, typické české hotovky nebo hojně oblíbený kynutý knedlík s povidly, vanilkovou omáčkou, sypaný mákem,“ říká nový provozovatel gastro zařízení na Špičáku Otakar Stráský.

Zatím není pevně stanoveno, kdy na Špičáku začne zimní sezóna a rozjede se tak i velká sedačková lanovka. Vše záleží na tom, jestli napadne sníh a zda bude dostatečně mrznout, aby se vyrobil pomocí sněžných děl technický sníh.