Tohle pivaře nepotěší! Znovu si sáhnou hlouběji do kapsy

Zveřejněno v Aktuálně
Od - úterý, 1. březen 2022 14:47
Tohle pivaře nepotěší! Znovu si sáhnou hlouběji do kapsy ilustrační. Foto: pixabay

Pivaři v restauracích si budou muset připlatit. Největší pivovar Plzeňský Prazdroj zdraží od dubna půllitr čepovaného piva o jednu korunu. Půjde o všechny značky, tedy Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Birell v sudech a tancích. Alespoň jednu dobrou zprávu Prazdroj má -  ceny balených piv se nezmění.

Informaci potvrdil mluvčí Prazdroje Zdeněk Kovář. Kvůli rapidnímu růstu vstupních nákladů už od ledna zdražily pivovary Staropramen a Budvar. Prazdroj naposledy zvyšoval cenu většiny produktů loni v říjnu v průměru o tři procenta, poprvé po třech letech zdražil čepovaná piva.

Pivovar se po dva roky pandemie koronaviru potýkal s omezeními provozu hospod a restaurací. V běžné době se v nich vyčepuje v průměru 40 procent z prodejů pivovaru na domácím trhu a zbytek se prodá v obchodech. Pivovarníkům navíc minimálně poslední půlrok zdražují hlavně energie a skleněné a plechové obaly, ale také voda i ječmen na výrobu sladu.

"V posledních měsících čelíme dramatickému nárůstu cen vstupů, hlavně energií, které tvoří výraznou část nákladů ve výrobě i distribuci. Výrazně rostou i ceny vstupů souvisejících přímo s pohostinstvím, například výčepní technologie, skla a dalšího vybavení, které pivovar hospodám poskytuje. Jakoukoli souvislost s konfliktem na Ukrajině naprosto odmítáme," uvedl Kovář.

Prazdroj podle něj věří v důležitost české pivní kultury v hospodách, a proto je dlouhodobě podporuje, nejvíce v posledních dvou letech. "K úpravě cen piv v sudech a tancích jsme přistoupili proto, abychom mohli v investicích a trendu zvyšování kvality pokračovat. Ceny čepovaných piv upravujeme pouze potřetí za posledních šest let." uvedl.

Prazdroj každoročně investuje do rozvoje tuzemských hospod a restaurací stovky milionů korun. V posledních dvou letech pandemie podle Kováře to ještě zintenzivnil. "V podpoře gastro segmentu budeme pokračovat nadále. Letos se soustředíme zejména na školení personálu, zvýšení kvality služeb a lepší vybavení hospod včetně snižování nákladů na jejich provoz," uvedl mluvčí.

Prazdroji klesl předloni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Plzeňský Prazdroj vlastní od roku 2017 japonská skupina Asahi Group Holdings.

Autor: A. Jančová