Tramvajové zastávky na Klatovské v Plzni u náměstí T. G. Masaryka jsou bezpečnější, řešení je zatím provizorní

Zveřejněno v Z Plzně
Od - pondělí, 5. srpen 2024 17:37
Tramvajové zastávky na Klatovské v Plzni u náměstí T. G. Masaryka jsou bezpečnější, řešení je zatím provizorní Foto: plzen.eu

Díky zatím provizornímu řešení jsou tramvajové zastávky na náměstí T. G. Masaryka v Plzni bezpečnější. Město nechalo o uplynulém víkendu nainstalovat podél ostrůvku na Klatovské třídě betonovou vodicí stěnu a rozšířit nástupiště ve směru na Bory. Současně zpracovává projekt na trvalé stavební úpravy rizikových zastávek, realizovat jej chce v roce 2026. Do konce letošního srpna město plánuje obdobnou úpravu zastávky i na Chodském náměstí ve směru na Bory, tedy z centra. Úpravy pro město zajišťuje Správa veřejného statku.

Z četných dotazů od občanů vím, kolik lidí stávající stav trápí. Jsem proto rád, že provizorními úpravami dokážeme okamžitě zvýšit bezpečnost na zastávkách, které jsou frekventované a které využívají i děti z místních škol. Trvalé stavební úpravy místa jsou nezbytné a jsou pro nás prioritou,“ řekl primátor Plzně Roman Zarzycký.

Nástupní ostrůvky na Klatovské nevyhovují, jsou velmi úzké, krátké, nachází se na frekventovaném místě a nezvládají nával cestujících. Chyběla na nich i ochrana čekajících, například ve formě zábradlí. Proto jsme přistoupili k tomuto provizornímu řešení, které ale určitě pomůže zvýšit bezpečnost do doby, že jej nahradíme normálním stavebním řešením,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.

Betonová vodicí stěna byla instalována podél ostrůvku v sobotu 3. srpna. „Ve směru na Bory byla také zastávka rozšířena o více než jeden metr na celkových 2,7 metru. Zvětšení šířky nástupiště je provedeno na úkor jednoho jízdního pruhu. Tyto úpravy by ale neměly příliš negativně zasáhnout automobilový provoz. Navržené úpravy jsme ověřovali matematickým výpočtem. Například ve směru na Bory, podél zastávky U Práce, prochází pouze jeden jízdní pruh, proto bylo možné přistoupit ke stejnému opatření i v navazujícím úseku na Masarykově náměstí,“ doplnil Aleš Tolar.

Město nyní zpracovává projekt úpravy zastávek, při jehož realizaci nahradí betonové prvky normální stavební řešení. Dojde i k rozšíření ostrůvku v opačném směru, tedy do centra, v tomto směru však budou dva jízdní pruhy podél ostrůvku zachovány.

Pro instalaci provizorních zábran využila Plzeň probíhající opravy vozovky na Klatovské třídě. Práce v úseku sady Pětatřicátníků – Sukova spustilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) jakožto správce komunikace I/27 v pátek 5. července, výměna povrchu silnice potrvá do 31. srpna. Oprava je rozdělena do několika etap, přičemž na nyní dokončený úsek od Husovy ulice k Belánce naváže oprava úseku od Belánky po náměstí Míru, což si vyžádá uzavírku této části komunikace.