„Stejně jako v předchozích letech uspořádáme finanční sbírku mezi zaměstnanci a výtěžek bude předán Nadačnímu fondu Muži proti rakovině, který projekt Movember pořádá,“ říká mluvčí PMDP René Vávro. Podobně se do akce zapojí i dopravní podniky v dalších deseti městech ČR. S knírem, který je symbolem Movemberu, bude v Plzni jezdit dvacet tramvají, dvacet autobusů a dvacet trolejbusů.
„Před pěti lety vznikl originální nápad na propojení Sdružení dopravních podniků ČR a jednotlivých dopravních podniků s akcí Movember. Kníraté vozy budou v českých městech letos už popáté upozorňovat na důležitou prevenci, a z netradičního nápadu se tak stává pěkná tradice. Mezi našimi řidiči výrazně převažují muži, takže informace o mužském zdraví sdílíme nejen s veřejností, ale dostanou se také do našich zaměstnaneckých časopisů nebo na nástěnky ve vozovnách,“ uvedl předseda SDP ČR Tomáš Pelikán.
Zapojené dopravní podniky budou osvětu šířit nejen nalepenými kníry na čelech vozů MHD. Informace se objeví také na letácích nebo LCD obrazovkách uvnitř vozů, využijí i své sociální sítě. Do osvětové kampaně se zapojuje řada zemí, Česká republika prostřednictvím Nadačního fondu Muži proti rakovině, který se od svého vzniku v roce 2012 snaží zlepšit povědomí o nutnosti preventivních prohlídek mužských pohlavních orgánů.
Nadační fond Muži proti rakovině podporuje výzkumné projekty a rozvoj léčby urologických nádorů, šíří osvětu v této oblasti a pomáhá získat finanční zdroje na nákupy přístrojového vybavení pro léčbu onkologických pacientů. Rakovina prostaty je přitom jedním z nejvíce asymptomatických druhů rakovin.