Všechna letadla v Hangáru 3, přestože většina z nich byla vyrobena v zahraničí, mají jedno společné – vazbu na létání přímo v Čechách, nebo to, že byly létány československými piloty. Příběhy strojů mohou být často stejně dobrodružné jako příběhy lidí.
Velmi zajímavým exponátem, který zaslouženě přitahoval pozornost návštěvníků, je letoun Fairchild 24 Argus. Tento typ stroje létal v Československu na přelomu čtyřicátých a padesátých let. Roku 1947 bylo objednáno necelých třicet kusů z přebytků Britského královského letectva. Část letadel byla určena pro naši armádu, část pro soukromý sektor. Fairchild 24 Argus si objednala například firma Baťa nebo Melantrich. Po jejich znárodnění v roce 1948 i tyto stroje skončily v armádě a později ve Svazarmu. Z těchto původních kusů se nedochovalo ani jedno letadlo, avšak stroj vystavený v Hangáru 3 pochází ze stejné výrobní série. Po službě v RAF byl prodán francouzskému letectvu a v sedmdesátých letech nalezen v Maroku. Nyní prochází restaurováním a uvedením do letuschopného stavu. Díky tomu, že letoun ještě není potažen plátnem, je krásně vidět celá jeho konstrukce.
Dalším pozoruhodným exponátem, který návštěvníci obdivovali, je krásně zrestaurovaný letoun Sokol M1D z roku 1949. Tento stroj znají všichni, kdo v dětství četli pohádku O letadélku Káněti.
Velký zájem vzbudily artefakty letounů B-17 Flying Fortess sestřelených 25. dubna 1945 nad Plzní, vystavované poprvé po téměř třiceti letech. Nemenší pozornost hostů přitahovaly vitríny věnované letcům RAF z Plzeňska. Každý z nich má svoji malou expozici, kde jsou vystaveny modely letadel, na kterých příslušný pilot létal, a artefakty s ním spojené.
Spolek Classic Trainers z.s., který letecké muzeum a vzdělávací centrum Hangár 3 v Plzni Líních provozuje, vznikl s nápadem spojit létání s historií letectví a připomínat veřejnosti odkaz generací nejen našich skvělých letců, ale i řady konstruktérů a mechaniků.